خرید اسپیکر بلوتوثی

همان‌طور که از نام این دستگاه مشخص می‌باشد، با خرید اسپیکر بلوتوثی صاحب یک دستگاه پخش‌کننده صوتی خواهید شد که امکان اتصال بی‌سیم از طریق بلوتوث را برای شما امکان‌پذیر خواهد کرد. در حال حاضر بسیاری از دستگاه‌های اطرافتان همچون موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و حتی کامپیوتر رومیزی، قابلیت اتصال به یک اسپیکر بلوتوثی را دارند. در زمان خرید اسپیکر بلوتوثی نیز همچون خرید هر کالای دیجیتال دیگری می‌بایست فاکتورهای مهمی همچون کیفیت اتصال، کیفیت خود اسپیکرها، تکنولوژی‌های پشتیبانی شده و بسیاری از موارد دیگر را مدنظر قرار دهید.

مشابه هر اسپیکر دیگری، قطعاً مهم‌ترین ویژگی یک اسپیکر بلوتوثی، تولید صدایی با بلندی مناسب و کیفیت مطلوب است. البته ممکن است مواردی همچون وجود رقص نور، امکان اتصال چندین نفر به‌صورت هم‌زمان یا حتی پخش ۳۶۰ درجه از جمله ویژگی‌هایی باشند که شما به دنبال آن هستید

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

برای خرید بهترین نوع اسپیکر بلوتوثی در گام نخست باید به نیازها و کاربردهای خود از نوع اسپیکر توجه نمود. از نکات مهم خرید اسپیکر بلوتوثی، می‌توان به‌طور عمده به موارد زیر اشاره نمود: اندازه، جنس، وزن، مقاومت، بررسی توان، شیوه شارژ شدن دستگاه، میزان صدا، عمر باتری و …     

هنگام خرید اسپیکر بلوتوثی چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

به کمک اسپیکر ما این امکان را داریم تا صدای مورد نظر خود را پخش کنیم، اسپیکر ها انواع و مدل های مختلفی دارند که هرکدام در شرایط خاصی کاربرد دارند و لازم است ابتدا تحلیل درستی از نیاز خود داشته باشیم. مثلا اگر قصد دارید در سفر و گردش از اسپیکر برای پخش صوت استفاده کنید لازم است به سمت پخش کننده های قابل حمل و پرتابل بروید و گزینه های سیمی و فاقد باتری عملا کارایی نخواهند داشت.

اسپیکر های بلوتوثی به شما این امکان را می دهند که با استفاده از فناوری ارتباطی بلوتوث به صورت بی سیم گوشی و اسمارت فون خود را به اسپیکر متصل کنید و صدای مورد علاقه خود را پخش کنید.

هرکدام از اسپیکرهای بلوتوث قابلیت ها و ویژگی های خاصی دارند که آن ها را دیگر مدل ها متمایز کرده است که برای فهمیدن تفاوت آن ها باید بتوانیم بخش مشخصات را با دقت مطالعه کنیم و تحلیل درستی از امکانات داشته باشیم.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به شما عزیزان آموزش بدهیم که به کدام نکات باید دقت کنید تا بتوانید بهترین اسپیکر بلوتوث را ب

اسپیکر بلوتوثی چگونه کار میکند؟

همانطور که از اسم آن مشخص است، بلندگوهای بلوتوث از اتصال بلوتوث برای ایجاد ارتباط بین منبع موسیقی و اسپیکر بلوتوث استفاده می کنند.

بلندگوی بلوتوث شامل اتصال بلوتوث، آمپلی فایر و بلندگوها است. و همچنین داشتن یک باتری به اسپیکر کمک میکند که بدون اتصال مستقیم به برق کار کند و قابل حمل باشد.

برخی اوقات ممکن است اسپیکر یک ورودی کمکی نیز داشته باشد که در صورت نیاز امکان اتصال سیمی از منبع صدا به اسپیکر را فراهم کند.

کنترل‌های بلندگوی بلوتوث معمولاً شامل کلید روشن و خاموش، کنترل‌های صدا، دکمه جفت‌سازی و نشانگر هستند و در برخی از مدل ها ممکن است NFC برای آسان‌تر کردن جفت‌سازی در دسترس قرار گرفته باشد.

نحوه انتخاب بهترین اسپیکر بلوتوثی

اولین نکته ای که قبل از خرید اسپیکر بلوتوثی باید به آن دقت کنید اندازه‌ی اسپیکر است، باید توجه داشته باشید که آیا میخواهید این دستگاه را در داخل خانه قرار دهید و از آن استفاده کنید یا قابل حمل بودن این اسپیکر و استفاده از آن در محیط بیرون برای سفر و کمپینگ برای شما اهمیت دارد.

 پس از مشخص شدن این انتخاب شما نکات ریز ولی حساسی باقی میماند که دانستن آن ها به شما کمک میکند تا در هنگام خرید اسپیکر بلوتوثی گمراه نشوید و بهترین محصول را برای خود انتخاب کنید.

 در راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی موضوعات مهم قبل از خرید را به اتفاق هم بررسی خواهیم کرد.

میزان عمر باتری اسپیکر چقدر است؟

میزان عمر باتری یک پارامتر کلیدی است که باید موقع خرید در نظر گرفته شود. شما نمی خواهید زود به زود اسپیکر خود را شارژ کنید و همیشه نگران شارژ آن باشید. باتری اسپیکر باید بتواند تا زمانی که به آن نیاز دارید دوام بیاورد. بلندگوهای کوچک معمولا باتری های کوچکتری دارند که دوام چندانی ندارند، اما برخی از بلندگوهای بزرگتر می توانند 24 ساعت دوام بیاورند! مدت زمان معمول تر عمر باتری ممکن است چهار تا ده ساعت باشد و به عنوان میانگین عمر باتری مشخص می شود. دلیل این امر این است که طبیعتا هرچه صدای بلندگو را بلندتر کنید، اسپیکر جریان بیشتری مصرف می‌کند و باتری کمتر دوام می‌آورد. با این حال، هنگام خرید بلندگو بلوتوث، مطمئن شوید که عمر باتری به اندازه کافی برای آنچه شما نیاز دارید طولانی است. همچنین به یاد داشته باشید که باتری‌های لیتیوم یونی مورد استفاده ترجیحا نباید کاملاً خالی شوند، بنابراین قبل از استفاده از اسپیکر آن‌ها را شارژ کنید و آن را خالی نگذارید. همچنین با قدیمی شدن باتری ها، میزان شارژی که می توانند ذخیره کنند کاهش می یابد.

رای خودتان انتخاب کنید.   

0:00
0:00